Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A sorozatgyilkosok blogja

KillerGoth

KillerGoth

Kivégzési módok az ókortól napjainkig

2016. november 19. - Jack Hate

2015072049.jpg

Az ókori Görögországban egy nagyon kegyetlen eszközt találtak fel a bűnösök megbüntetésére. A bronzbika egy üreges, bronzból készült bikaszobor volt, melyben elfért egy felnőtt ember. Phalarisz türannosz vezette be a szerkezet használatát, de előtte még letesztelte - a bika feltalálóján. A bronzbika egy rendkívül kegyetlen módszer volt, mivel a szobor alatt tüzet gyújtottak, majd élve megsütötték a benne lévő hősünket. A kívül állók számára jól hallhatóak voltak az áldozat sikolyai, és pont olyan volt, mintha a bika bőgne. Még a szobor orrán kijövő füst is ezt támasztotta alá.

800px-stilke_hermann_anton_joan_of_arc_s_death_at_the_stake.jpg

A máglyahalál a középkor egyik nagyon kegyetlen kivégzési módszere volt, melyet elsősorban az eretnekek és a boszorkányok ellen használtak. Az áldozatokat gyakorlatilag élve elégették. Bár a füst hamar elkábította az áldozatokat, azok biztosan égési sérüléseket szenvedtek. Több ezer nőt égettek el élve boszorkányság vádjával, a leghíresebb közülük a képen látható Jeanne d'Arc volt.

badische_guillotine.JPG

A lefejezés a középkor kezdete óta a büntetés-végrehajtás fontos eszköze volt. Ezt politikai és polgári bűnök esetén egyaránt bevetették. Eleinte bárddal próbálkoztak, de így nagyon nehéz volt pontos ütést mérni hősünk nyakára. Stuart Mária skót királynőre négyszer sújtottak le, mire sikerült őt megölni.

A francia orvos, dr. Joseph Guillotin 1789-ben terjesztette elő a tervét, mely alapján megalkották a hírhedt guillotint, magyaros nevén a nyaktilót. Ez eleinte csak a francia forradalom kivégző-eszköze volt, de Franciaország még a harcok lecsillapodása után is hű maradt ehhez a módszerhez. Később Németországban is elterjedt, és mindkét államban ezt használták a halálbüntetés eltörléséig. A nyaktilóval könnyű volt pontosan levágni az áldozat fejét, így viszonylag kíméletes módszernek számított, és megkönnyítette a hóhér munkáját is.

1280px-execution_lincoln_assassins.jpg

Az első, hivatalosan is engedélyezett akasztást 1608-ban hajtották végre. Ezután nagyon népszerű lett a kivégzések és az öngyilkosok körében is. Többféleképpen is végre lehet hajtani, Magyarországon például a bitófa volt a kivégzés általános módja a 17. századtól 1990-ig. Nagy- Britanniában és annak felségterületein (pl. Kanada, Ausztrália), ez volt a kivégzés egyetlen módja, és a villamosszék feltalálásáig az USÁ-ban is alkalmazták. Az arab országokban felfüggesztéses akasztással fojtják meg azokat az embereket, akikről kiderül, hogy homoszexuálisok. Különböző variánsai:

- Felfüggesztéses akasztás

- Bitófa

- Rövid eséses akasztás

- Hosszú eséses akasztás

- Kimért hosszú esés

Az akasztást jól ki kell mérni. Ha a kötél túl rövid, az elítélt nyaka nem törik ki, így gyakorlatilag megfullad. Ha azonban túl hosszú, hősünknek leszakadhat a feje. Ez vezethetett ennek a kivégzési módszernek az eltörléséhez - legalábbis a nyugati országokban.

villamosszek.jpg

Amikor a halálbüntetésről szó esik, a laikusoknak legtöbbször a villamosszék jut az eszébe. Ezt a módszert 1888-ban találták fel, ehhez pedig köze volt Thomas Alva Edisonnak is! Az Egyesült Államok keleti részén előszeretettel alkalmazták 1890 és 1972 között, és hét államban még a napjainkban is kérhetik az elítéltek, a méreginjekció alternatívájaként. A halálos injekció feltalálásáig a Fülöp-szigeteken is elterjedt volt.

Az elítéltet egy székhez szíjazzák, a lábára és a fejére elektródákat rögzítenek, az arcát pedig maszkkal elfedik. Hősünket először egy 2000-4000 voltos áramütéssel elkábítják, majd egy percig folyamatosan 500-1000 V erősségű árammal bombázzák. Ha ez még nem öli meg, akkor újra kezdik az egész procedúrát. A módszer népszerűsége azért csökkent, mert néhány elítélt meggyulladt, majd halálra perzselődött a kivégzés közben.

gaschamber.jpg

A gázkamra bevezetését már a napóleoni Franciaországban is fontolgatták, de nem vezették be. Először 1924-ben vetették be Nevadában, az áldozat egy Gee Jon nevű kínai bandavezér volt. A villamosszékkel ellentétben ez a módszer az USA nyugati részén terjedt el. Később a Náci Németország is átvette a szokást, több millió zsidót, cigányt, fogyatékost és homoszexuálist öltek meg Zyklon-B gázzal. A kommunista Szovjetunió és Észak-Korea is lemásolta a módszert, de itt nem lett népszerű. A méreginjekció feltalálása óta már az USÁ-ban is csak öt államban törvényes a használata, és 1999 óta nem alkalmazták.

Az amerikai hivatalos protokoll szerint az elítéltet egy légmentesen záródó kamrába kísérik, ahol egy székhez/ágyhoz szíjazzák. Ezután egy gép kénsavat és nátrium-cianidot kever össze, így jön létre a halálos hidrogébn-cianid gáz. Ez egy vérméreg, hatása a szén-monoxidéhoz hasonló, gátolja a vér oxigénszállító képességét, és eszméletvesztéshez, majd halálhoz vezet. Bár elvileg gyorsan kéne hatnia, az elítéltek sokszor ösztönösen visszatartják a lélegzetüket, így hosszabbítva meg saját szenvedésüket. A halál átlagosan 9-10 perc után következik be.

sq_lethal_injection_room_1.jpg

A méreginjekció napjainkban a leggyakoribb kivégzési módszer szerte a világon. Jay Chapman, Oklahoma állam fő orvosszakértője javasolta a kifejlesztését, és 1977-ben ugyanebben az államban vetették be először.

A halálra ítéltet egy ágyhoz szíjazzák, majd egy géphez kötött injekciós tűt szúrnak a vénájába. A gép sorban három mérget fecskendez az elítéltbe. Az első, a nátrium-pentotál elkábítja az elítéltet, így az nincs eszméleténél, amikor a második vegyszer (a tubocurarin-klorid) lebénítja az izmokat. A delikvens így gyakorlatilag megfullad. A harmadik méreg, a kálium-klorid leállítja hősünk szívét. Ez a módszer több kívánni valót hagy maga után, mivel sokszor a nátrium-pentotál nem képes kiütni az elítéltet. Sok halálra ítélt eszméleténél van, amikor megfullad, s ez a szemtanúk kínjait is megnöveli. Egyes orvosok másféle kivégzési mód feltalálását szorgalmazzák.

A bejegyzés trackback címe:

https://killergoth.blog.hu/api/trackback/id/tr5911973082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mcc 2016.11.20. 12:38:58

Hm. Valahogy kimaradt a golyó.

Dr.Démonmac1 2016.11.20. 12:49:48

"Bár a füst hamar elkábította az áldozatokat, azok biztosan égési sérüléseket szenvedtek."
Jól láthatóan közöd nincs a témához, legalább egy nyomorult wikipédiát végig kellett volna olvasni ezzel kapcsolatban.

-= If =- 2016.11.20. 12:58:54

...meg a karóba húzás, a keresztre feszítés, és még megannyi módja az emberi élet kioltásának. Pár ki lett emelve a teljesség igénye nélkül.

John Doe3 2016.11.20. 13:14:55

A német nagyüzemi halálgyárakban (nem KZ, hanem pl. Belzec) a robbanómotorral helyben előállított CO volt a tömeggyilkosságok eszköze.

John Doe3 2016.11.20. 13:19:35

Az utolsó (előtti) osztrák hóhér, Josef Lang, aki egyébként igen nagy népszerűségnek és társadalmi elismertségnek örvendett, nem volt híve az akasztásnak -- saját állítása szerint humanitárius okokból --, és a fojtóhurokra esküdött.

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.11.20. 13:24:31

Megint egy valamilyen gagyi angolszász blogból lefordított iromány. Tényleg ennyire primitívek ezek a blogolók, vagy a történelemtanítás ennyire gyenge? Egy hazai érettségizett embernek ha már mindenáron a történelmi ismereteit akarja fitogtatni lefejezés témában, egyből Hunyadi László jutna az eszébe. Kiskorú még a posztoló netalán, vagy egyszerűen csak buta?

blexpress 2016.11.20. 13:36:22

Hát elég szomorú, hogy az emberiség mi mindent kitud találni arra, hogy megöljék a másikat.
Persze vannak minősített esetek amikor én sem tudnék mást kitalálni csak elpusztítani a gyilkost. Ennek az írásnak valóban csak az a baja, hogy nem teljes és így nem valami jó. Dehát gondolom az írójának úgysem a teljesség volt a célja.

m.t. 2016.11.20. 13:59:34

"Egyes orvosok műsféle kivégzési mód feltalálását szorgalmazzák."

A szakma gyöngyei... szorgalmaznák inkább a kivégzés eltörlését.

Hiányolom továbbá az Észak-koreai kegyvesztett fejeseken előszeretettel alkalmazott kivégzési eszközt, a tüzérségi ágyút.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2016.11.20. 13:59:45

Azt honnan vetted, hogy a méreginjekció a leggyakoribb kivégzési mód? Ha megnézed kik a világon a legtöbb kivégzést végrehajtó országok, akkor bizony látható, hogy a méreginjekció talán a legkevésbé használt módszer.

Jakab.gipsz 2016.11.20. 14:11:57

Talán többre mennénk, ha a valóban gagyi libsi angolszász történelem szemlélet helyett, az adott korok életfilozófiai logikáját megértve tárgyalnánk az élet kioltását.

Phteven 2016.11.20. 14:26:47

A bronzbika létezésében kételkedek. Aligha tartott ott az ókori ipar, hogy képesek legyenek egy üreges bikát önteni bronzból.

Csak Norris 2016.11.20. 14:36:21

"folyamatosan 500-1000 V erősségű árammal bombázzák."

Ha már írunk valamiről, akkor nem ártana legalább a fogalmakat ismerni.
Az 500-1000V nem az áram erőssége hanem a feszültsége, általános iskolai fizikaórán tanítottak valami hasonlót. Az erősség pedig mintha valami André-Marie Ampère nevéhez hasonló mértékegységet kapott volna, de lehet én tévedek.

Csak Norris 2016.11.20. 14:38:04

@Phteven: Pedig látod, egyesek szerint piramist is képesek voltak építeni milliméterpontosan, "kővel" pattintott technikával.

lutria 2016.11.20. 14:42:38

A bronzbikán volt egy ajtó?Hol,milyen,amin be lehetett rakni a kapálózó áldozatot(majd ki is lehetett szedni jól átsülve)?Vagy két darabból volt összeillesztve?

altona 2016.11.20. 14:55:57

és az ágyú elé kötözés, már szart ér?

Beowulf... 2016.11.20. 14:56:40

Annyit tegyünk már helyre ha lehet, hogy "500-1000 V áramerősség" nem létezik, mivel a Volt a feszültség mértékegysége. Az áramerősség mértékegysége az Amper.

tistedur 2016.11.20. 15:04:29

juj. a nyaktilót nem guillotin "tervezte", bőven létezett már a francia forradalom előtt is.

Super aGyuri 2016.11.20. 15:19:36

Jó összeállítás, de a szíjazni szót egy j-vel kell írni.

fda 2016.11.20. 15:35:29

Kérdés, hogy mire jó egy ilyen iromány.
Az viszont nem kérdés, hogy ezen iromány készítője kb. negyed óránál többet életében nem foglalkozott a témával.
A kérdés akkor csak az, hogy minek ír róla?

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.11.20. 15:43:42

@fda: Talán pénzért? Vagy csak grafomániás?

Lányosapa 2016.11.20. 15:54:58

Szánalmas! Egy általános iskolás gyereknek a szintje, de inkább csak alatta...

dr. mesterséges színezék 2016.11.20. 16:09:43

@Phteven: Nekünk is szerencsénk, hogy az ókori eleinknek (már csak szükségből is) világosabbak voltak a gondolataik annál, hogy ha "üreges test öntését" hallották, akkor felfújt egytestre gondoljanak.
Máskülönben az örökségüket egyetlen könyv foglalta volna össze, Mi minden lehetetlen a világban? címmel.

humbert.humbert 2016.11.20. 16:12:23

"Az arab országokban felfüggesztéses akasztással fojtják meg azokat az embereket, akikről kiderül, hogy homoszexuálisok."
Lol, azert ez egy hangyafutyinyit szerintem santit ebben a formaban.

Masreszt meg: hősünk?? Ez miez? Miert?

Nibelis.22 2016.11.20. 16:21:39

Valaki ,aki nagy kritizáló bajnok,írjon már egy kifogástalant erről a témáról.

mcc 2016.11.20. 16:42:27

legalább valszeg nem gerillamarketing. Habár politikusok szoktak lamentálni a halálbüntetés visszaállításán, csak nem annak az előkészítése? vagy vki tényleg kitalált egy új módszert.

midnight coder 2016.11.20. 17:14:28

Ritka gyengécske egy post lett ez. 500-1000 V erősségű árammal bombázzák ????? Az nem lehet, hogy az elmúlt évtizedekben _ennyire_ szar lett az általános iskolai oktatás...

Novák Aircraft Ferencné 2016.11.20. 17:28:43

@midnight coder: A volt a feszültség mértékegysége, nem az áramerősségé.

Jega 2016.11.20. 18:16:30

Gyengécske poszt. A halálosztás fele kimaradt.

ZON 2016.11.20. 18:28:36

Mi köze a törvényes amerikai gázkamrának a nácik által, egyidejűleg több tucat szerencsétlen ,alsóbbrendűnek minősített emberen elkövetett tömeggyilkossághoz ? Mert itt nagyon egy kalap alá vannak véve.

$pi$ 2016.11.20. 19:29:49

@ZON: "Mi köze a törvényes amerikai gázkamrának"

Az, hogy mindkettő gázzal való ölés. Meg a nevük. Gázkamra. Összevetve példul Dart Vaderrel vagy a tojásos lecsóval nyilvánvalóvá válik, hogy van azért hasonlóság.

kewcheg 2016.11.20. 19:40:55

Azt azért kétleném, hogy az akasztás csak 1600akárhánytól volt hivatalos kivégzési nem. Gyakorlatilag az egész középkor legelterjedtebb kivégzési neme volt, a borzongani vágyók nagy bánatára az úgynevezett sötét középkorban is 99 százalékban ezt alkalmazták. Nálunk Szt.István óta pl.de Szent lászló óta biztosan,azaz közel 1000!!! éve. A bitók ott álltak minden város szélén.
A máglyán legtöbb esetben -ha az elítélt a legkisebb bűnbánatot is tanúsította- előtte hurokkal megfojtották, tehát már csak a holttestet égették el. (Nem voltak szadistábbak mint a maiak) Kedvencem, Jeanne D'Arc (Szt.Johanna) esetében nem volt megfojtás, de valószínűleg fentről megoldották Neki ezt máshogy, mégiscsak egy szent volt. A karó meg a többi ilyen borzadály kb. olyan szintű bűnösöknek járt, mint napjainkban Szita Bence gyilkosai,tehát a legelvetemültebb nagy ganék kapták, persze volt egy két beteg hatalmasság, többek között derék román szomszédaink nagy fejedelmei,akik csak úgy saját örömükre is alkalmazták,nade ők mondjuk románok voltak...:)

Guszty 2016.11.20. 19:56:42

"Több ezer nőt égettek el élve boszorkányság vádjával, a leghíresebb közülük a képen látható Jeanne d'Arc volt."
Egyrészt a több ezer valószínűleg erősen túlzó szám, másrészt Jeanne d'Arc-ot nem boszorkányságért, hanem eretnekségért ítélték máglyahalálra.

Void Bunkoid 2016.11.20. 20:43:10

Meg kell jegyezzem, hogy a fővesztés kizárólag a nemesek, főrangúak privilégiuma volt. A pórnépet igenis felakasztották, vagy egyszerűen csak egy hurokkal megfojtották, mert a kivégzőeszköz is pont annyit ért, mint a középkori ranglétrán az áldozat élete.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.20. 20:50:03

"Hősünket először egy 2000-4000 voltos áramütéssel elkábítják"

Most nem megyek bele a volt és az amper taglalásába, mások már megtették. Annyit azért hozzáteszek, hogy a posztoló nem hibázott teljesen, ui. valóban nem áramerősséget, hanem a feszültséget határozzák meg a kivégzéskor. Elég vicces is lenne áramgenerátort alkalmazni. :) Olyan szó pedig nincs, hogy feszültségütés, csak olyan, hogy áramütés.

Viszont lényeges, hogy az első 2-4000 voltos áramütés nemcsak elkábítja az elítéltet, hanem általában azonnal meg is öli. A nagy áramerősség hatására szinte megfő az agyveleje, felforr az agyvize, szétrobbannak a véredények az agyban - nem véletlenül szokták leragasztani a szemet, amely különben kiugrana a szemgödörből. Vagyis az első pár másodpercben visszavonhatatlanul roncsolódik a központi idegrendszer. A szív persze tovább ver, hiszen azért van a színuszcsomó, de maga a személy akkor már nem él.

A gázkamrával kapcsolatban nem értem, miért szarakodt/nak a ciánnal. Minden kivégzési módnál kíméletesebb - már ha ez a szó itt egyáltalán használható - lenne az, ha a gázkamrába egyszerűen nitrogént vezetnének be olyan mennyiségben, hogy az kiszorítsa az oxigént. Az elítélt minden fájdalom vagy fuldoklás nélkül úgy halna meg, hogy észre sem venné.

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.11.20. 20:55:15

@kewcheg: Az akasztás már az ókorban is ismert volt, kb egyidős a kötéllel. Ha a buta posztolóhoz hasonlóan történelmi példákat akarnék felhozni, akkor mondanám, hogy már a Bibliában is említik.

Tuschinger elvtárs vagyok 2016.11.20. 21:18:02

Ehhez a cikkhez tényleg oda lehetett volna írni, hogy "12 éven fölöttiek számára csak kiskorú felügyelete mellett ajánlott."

iptables 2016.11.20. 21:22:22

Ezt a nyomorúságos, gépelési, tényszerűségi hibáktól, történelmi tudatlanságtól hemzsegő irományt jobb, ha a szerző törli. Nem teszem meg a szívességet, hogy részletezzem a hibákat. Amúgy meg a Wikipédia sokat ír a kivégzésekről, azok számtalan módjáról. Aki pedig a mai módszerekben el akar mélyülni, és a bele bírja, látogasson el a bestgore.com oldalra.
(Amúgy a nácis tömeges elgázosítást egy kicsit nézze át a szerző, mert ez nem bizonyított történelmi tény. Lásd.: David Irving kutatásait.)

Cuhavidéki 2016.11.20. 21:44:13

Platóntól részletes leírást olvashatunk Szokratész bürökpoharáról
fitoterapiakalauz.hu/a-filozofus-foltos-gyilkosa/
Athénban hivatalos kivégzési módszer volt..
A kikényszeritett öngyilkosságnak több módja is ismert (pl.Seppuku).

Az Amnestí International felsorolásában szerepel a még ma is alkalmazott kivégzési módok között a megkövezés (iszlám országok).

átlátó 2016.11.20. 22:56:03

Mivel a "hősünk" kifejezést a kelleténél többször elkövetted, a szüleiddel fontos beszédem van. Holnap 10-re várom őket az irodámban. Tehát holnap.

Novák Aircraft Ferencné 2016.11.20. 23:01:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Vagy inkább CO2-t, és akkor úgy halnának meg mint régen az óvatlan szőlősgazdák., fájdalommentes kábulatban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.20. 23:09:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tévecc, a nitrogénes cucc szintén hosszú kínlódással jár. Hosszabb mint a ciános. A nitrogénes estén lassan fogy a véréből az oxigén, így lassan fuldoklik. cián esetén a CN kötés komplexet képez a vér vas atomjaival így az még a maradék oxigént sem tudja szállítani. Gyorsabb mint nitrogénes. Ráadásul egy levegővel teli kamrában hogy cseréled ki villámgyorsan az összes gázt?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.11.20. 23:10:55

@Novák Aircraft Ferencné: Na! A CO2-es már jó, mert a tömény CO2 belégzése azonnali ájulást okoz.

BiG74 Bodri 2016.11.21. 00:20:31

@iptables:
Nem persze, nem bizonyított, mert ez a csávó jól megkutatta.

Márk_Márk 2016.11.21. 01:10:04

A cikkíró helyesírás is egy szörnyű kínzási módszer.

A helyesírás-ellenőrző az F7 billentyűvel indul.
Bár az csak a hibák kis részére gyógyír.

Márk_Márk 2016.11.21. 01:13:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A 4000 volt csak megfelelő áramerősség mellett öl.
A gépkocsimotorok gyújtógyertyájában ennek sokszorosa adja a szikrát, mégsem ölt még meg senkit, pedig engem is rázott már meg jó párszor. Az ok: az áramerősség viszont csak néhány milliamper.

Márk_Márk 2016.11.21. 01:14:24

@Beowulf...:
Sőt, az amper, kisbetűvel. Ahogy a volt is.

iptables 2016.11.21. 02:34:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Nem kevered a szénmonoxiddal a CO2-őt? A CO2 az emberi testben meglehetősen stabil, és hasonló módon végez az emberrel, mint a nitrogén. Jó néhány alkalommal szereztem CO mérgezést - olyan helyen dolgozom -, és rohadtul tudom, milyen alattomos. Két kollégámat nyírta ki eddig; esélyük sem volt: ~ 5000 ppm fölött egy slukk elég a bénuláshoz. A CO2-nél van még esély a menekülésre, mert nem okoz bénulást: az ember érzi, hogy kevés az O2, és menekülőre fogja - ha tudja, merre kell menni.
A N2-re visszakanyarodva: nem technikai okai vannak, hogy nem alkalmazzák: egy 3 m3-es tartály kiürítése, vagy inkább 21%-nyi O2 bepumpálása nem nagy mutatvány (voalá, kész is a kommersz levegő...), hanem a túl humánus volta. Az illető a N2 közel 100%-os töménységű belélegzésekor egyfajta euforikus állapotba kerül, és még kellemesen is érzi magát kivégzése közben. Ezért alkalmaznak cianidokat, melyek irritálóak, és fájdalmat okoznak a tüdőben, miközben, ahogy helyesen írtad a hemoglobinban lévő Fe-hoz kötődve beelőznek az O2-nek.

Beowulf... 2016.11.21. 04:25:12

@Márk_Márk: persze... meg a márk is...

kasu 2016.11.21. 04:32:20

Méltó utódok az iszlám állam emberei, a kaotic.com-on változatos kivégzési módokban lehet borzongani: lefejezés, nyakelvágás, robbanótölténnyel fejbelövés, vízbefojtás, élve elégetés, felrobbantás stb. Mindezt a kor digitális technikájával felvéve, lassítva, művészien. Az ember nem állat, hogy a táplálkozása miatt öljön, élvezetté fejlesztette a kegyetlenkedést - mióta világ a világ. Mindezt Isten, a vallás, a hatalom, a felsőbbségérzet, a jog, a pénz megszerzése nevében. A megtorlás pl. a gyilkosok kivégzése viszont a többiek védelmében- jogos. A pátyolgató jogrendszerek, börtönmegoldások a civilizáció nevében halálra vannak ítélve. :-)

Gerberus 2016.11.21. 05:12:18

Jó lenne egy helyes írás-ellenőrzőt használnod!

MACISAJT 2016.11.21. 08:37:33

A középkori Európában széles körben elterjedt és kedvelt kivégzési módszer volt a karóba húzás.
A gyermekgyilkos asszonyok büntetése volt , később ezt zsákba varrott vízbe fojtással enyhítve torolták meg.

A férfiak köréből a rablógyilkosoknak járt a felkarózás, nyársba vonás. Minthogy az elítélt kínját, aszerint, hogy testén a karót hogyan vezették keresztül, arra mily módon tűzték fel, az eljáró hatóság tetszése szerint s igen hosszúra lehetett nyújtani. A karóba húzás a megtorláson túl az általános elrettentést is szolgálta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.21. 09:08:22

@Novák Aircraft Ferencné:

"Vagy inkább CO2-t, és akkor úgy halnának meg mint régen az óvatlan szőlősgazdák., fájdalommentes kábulatban."

Csodákat, az fájdalmas halál lenne, mert fuldokolna az illető. A légzésünket ui. a vérünk CO2 tartalma vezérli, így amikor megnő a CO2 tartalom, mint pl. CO2 belégzésekor, akkor egyre szaporábbá válik a légzés, vagyis fuldokolni kezd az illető - de épp azért van is mód a menekülésre, mert az illető észreveszi, hogy baj van, és ha van elég ideje és ereje, még kimenekülhet. Ha ellenben a CO2 tartalom nem nő, sőt egyenesen csökken, mint pl. hélium vagy nitrogén belégzésekor, akkor az illető semmit nem vesz észre, csak a N koncentrációtól függően pár belégzés után elveszíti az eszméletét a hipoxia miatt.

A nitrogén fiziológiailag inert gáz, vagyis nem lép reakcióba a szervezetünkkel - kivéve nagyobb nyomáson, amikor is oldódik a vérben és narkózist okoz, mint pl. mélyvízi búvároknál. Mindenesetre normál légnyomáson nincs narkotikus hatása.

Az sem igaz, hogy kellemes halált okozna, ezért nem alkalmazzák. Aki ezt írja, az keveri a nitrogént a nitrogén-dioxiddal, más néven kéjgázzal.

Az sem igaz, hogy fájdalmas halált okoz, aki ilyesmiket regél, az inkább tájékozódjék, mielőtt baromságokat ír.

time.com/3749879/nitrogen-gas-execution-oklahoma-lethal-injection/

en.wikipedia.org/wiki/Inert_gas_asphyxiation

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.21. 09:28:43

@iptables:

"CO2 az emberi testben meglehetősen stabil, és hasonló módon végez az emberrel, mint a nitrogén."

Nem egészen, fentebb írtam, mi a különbség. Röviden ismét: CO2 belégzésekor fuldokolsz, és egyáltalán: észreveszed, hogy valami baj van. Nitrogén belégzésekor semmit nem veszel észre, csak elveszted az eszméletedet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.11.21. 09:29:02

@Jakab.gipsz: Még itt is képes vagy libsizni? De beteg...

Amúgy elég gyenge írás sajnos. Olyan, mint egy felsős általános iskolás szorgalmi dolgozata. És miért "hősünk" a kivégzett?

CyberPunK 2016.11.21. 10:03:46

@m.t.: Ami szintén angol találmány, Indiában alkalmazták. :)

szepi79 2016.11.21. 10:36:53

@kasu: "Az ember nem állat, hogy a táplálkozása miatt öljön"

azért az állatvilágban is jelen van, hogy nem a táplálkozás miatt ölik egymást, hanem egyéb céljaik elérése miatt, pl. a hím oroszlán is megöli a korábbi falkavezér kölykeit, hogy utána a saját génjeit örökítse tovább.

Fehér Andor 2016.11.21. 11:25:28

"Az első, hivatalosan is engedélyezett akasztást 1608-ban hajtották végre. "

:DDD

Nyilván ezért szerepel többször már Szent László törvényeiben is az akasztás...

gigabursch 2016.11.21. 11:31:13

Ölég hiányos a cikk, de legalább tele van elgépeléssel és marhasággal.
Ezt kivesézték.

Inkább arról kellett volna írni, hogy milyen bűncselekményhez használták melyik kivégzést.
Pl. a felnégyelést a hazaárulásért (akár bárddal, akár lovakkal)
De: mit kellett elkövetni a kerékbetöréshez, a tűzpróba, vízpróba, máglyahalál, kötél dolgaihoz.

Ugyanis a nyaktiló elcsökevényesítette azt, hogy tudja az ember: miért mit kaphat.

konyhakész pumi 2016.11.21. 11:50:19

Nem tudom, de a kerékbe törés volt már?

tede 2016.11.21. 12:51:56

A címadásban utalni kellett volna rá, hogy ez csak pár kiragadott példa.

kvadrillio 2016.11.21. 13:48:02

BŰNÜGYI REGÉNY A PLACCON.....NAGYGEBASZ VAN A LÁTÓTÉRBEN ! MOST RÁGHATOM A KÖRMEIMET, MIT IS KÖVETHETTEK EL EZEK AZ EDDIG DERÉK EMBERKÉK...:)

Hírmix
Tisztogatás: azonnali hatállyal felmentették a munkavégzés alól a Magyar Nemzeti Bank biztonsági igazgatóság munkatársait
privatkopo.hu 2016.11.17. 11:34:00

A Privatkopo.hu értesülése szerint három nappal ezelőtt azonnali hatállyal felmentették a munkavégzés alól a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Bankbiztonsági igazgatóság 17 munkatársát, akiknek a bank vezetése a munkaviszonyuk közös megegyezéssel történő megszűntetését ajánlotta, azzal a megjegyzéssel, hogy azon munkavállalókkal szemben, akik nem írják alá az erről szóló egyezséget, fegyelmi eljárást indítanak. Úgy tudni, az intézkedés végrehajtása krimi filmbe illő volt.

A Privatkopo.hu információja szerint hétfőn, 10 óra 30 perc táján központilag lekapcsolták a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Bankbiztonsági igazgatóság dolgozóinak számítógépét, néhány perccel később a használatukban lévő, a bank tulajdonát képező mobiltelefonokat is lekorlátozták, majd biztonsági emberek jelentek meg az igazgatósághoz tartozó irodákban, akik elvették a munkatársak mágneskártyáit.

Az alkalmazottakat egy nagyobb irodába terelték, ahol közölték velük: felsővezetői utasításra a Bankbiztonsági igazgatóság 17 munkatársát azonnali hatállyal felmentik a munkavégzés alól és kezdeményezik a munkaviszonyuk megszűntetését. Ettől a pillanattól kezdve a felmentett munkavállalók nem mozoghattak szabadon a bank épületében, még a mosdóig is biztonsági emberek kísérték őket.

A Privatkopo.hu forrásai elmondták, hogy mindenkinek felajánlották a munkaviszonyuk közös megegyezéssel történő megszűntetését, kilátásba helyezve, hogy akik ezt nem fogadják el, fegyelmi eljárásra számíthatnak. A bűnügyi portál úgy tudja, a munkavégzés alól felmentett munkatársak nem léphetnek a jegybank épületébe. A munkaviszonyuk - a felmondási idő figyelembe vételével - 2017 januárjában szűnik meg.

A munkavégzés alól felmentettek között van a Bankbiztonsági igazgatóság igazgatója, Czirkus László is.

A Privatkopo.hu a Magyar Nemzeti Bank kérésére az alábbiakat hozza nyilvánosságra:

„A Privatkopo.hu cikkében szereplő állítással szemben az MNB Biztonsági igazgatóság 12 munkatársát érintette a munkaviszony megszüntetése, a munkaviszony egy fő nyugdíjas kivételével közös megegyezéssel szűnik meg.

Valótlan továbbá az az állítás, hogy az MNB a közös megegyezés aláírásának megtagadása esetére fegyelmi eljárást helyezett volna kilátásba.

Magyar Nemzeti Bank”

??????? JAJJJJISTENEM.....JAJJJISTENEM.......

kvadrillio 2016.11.21. 13:50:23

fentiek.....A KIVÉGZÉS MAI, LEGMODERNEBB FORMÁJAHHH...:)

vernarancs 2016.11.21. 14:17:56

A hajo alatt athuzas sem szerepel.

iptables 2016.11.21. 14:28:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha a dinitrogén-monoxidra gondoltam volna, akkor azt írtam volna.

Márk_Márk 2016.11.21. 15:30:41

@Beowulf...:
Seggfejkém, tanulj meg helyesen írni.

@Gerberus:
Neked is.

kasu 2016.11.21. 18:37:47

@szepi79:
ok. leölöm a legújabb csajom gyerekeit, hogy legyen nekem génutódlásom.

Dr_utcai_arcos 2016.11.21. 19:00:27

@Nibelis.22: Most képzeld el, hogy valakinek sikerült. Csak, hogy kicsit vegyél vissza: moly.hu/konyvek/torrente-del-bosque-kinzasok-es-kivegzesek-tortenete

szepi79 2016.11.21. 22:46:08

@kasu: ok. ha az ölés után 1-2 nappal nem kezd el tüzelni a csaj, akkor esélyes, hogy nem mindenben hasonlítunk az állatokhoz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.22. 09:20:00

@bm613:

Igen, köszönöm a javítást.

@iptables:

Elhiszem, de ettől még az, ami írtál, nem áll az N2-re, hanem csak a kéjgázra. Az N2 csak nagyobb nyomás alatt okoz narkózist; még 1 bar parciális nyomáson (tiszta N2 belégzése) sem. Tehát nem igaz az, amit írtál, miszerint azért nem használják kivégzésre, mert "túl humánus". Nem igaz, hogy "Az illető a N2 közel 100%-os töménységű belélegzésekor egyfajta euforikus állapotba kerül, és még kellemesen is érzi magát kivégzése közben."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.22. 09:28:46

Mellesleg tudtommal sehol nem előírás, hogy a kivégzés nem lehet "túl humánus". Épp ellenkezőleg, az utóbbi 100+ évben épp arra törekedtek, hogy minél kevesebb fájdalommal járjon, ez állt a guillotine és a méreginjekció mögött is.

Void Bunkoid 2016.11.22. 11:11:49

@Márk_Márk: jól mondod, a feszültség csak abban felelős, hogy két elektróda között akár fizikai érintkezés nélkül is mekkora távolságban indul meg az elektronáramlás - vicces, de amikor leveszünk egy műszálas ruhadarabot, és sokszor akár tíz-tizenöt centis villámokat is tudunk szórni olyan jó Sith lord módra, annak az áramnak a feszültsége sokszor akár több tízezer volt is tud lenni, ám az áramerőssége csak mikro- vagy nanoamperben mérhető, így még csak meg sem csíp.

Valamennyire azért számít a feszültség, nem mindegy, hogy csak pár centi mélyen hatol be az ív az illetőbe, vagy keresztül is húz rajta, és egyből kinyírja :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.11.22. 14:40:05

Bírom az alapos villamosmérnöki értekezéseket. Pedig az egészhez csak az Ohm-törvényt kellene ismerni. :(

"Valamennyire azért számít a feszültség, nem mindegy, hogy csak pár centi mélyen hatol be az ív az illetőbe, vagy keresztül is húz rajta, és egyből kinyírja :)"

Ilyenkor a feszültségforrás belső ellenállása a meghatározó, hiszen az emberi test ellenállása csak párezer Ohm, de alkalmas elektródagél alkalmazása esetén (ilyet szoktak pl. EKG-vizsgálatkor az emberre kenni) még kevesebb is lehet, ui. az ellenállás jelentős része a bőrfelület átmeneti ellenállása. A sok önjelölt villamosmérnök azt nem veszi figyelembe, hogy a terhelés ellenállása és a feszültségforrás belső ellenállása összeadódik, és a kettő összege határozza meg - adott feszültség esetén - az áramerősséget.

Pl. az ún. villanypásztorok többezer voltos feszültséget adnak le, de igen nagy belső ellenállás mellett, ezért nem alakul ki életveszélyes áramerősség.

A pulóvernél emellett egy másik tényező is szerepet játszik, nevezetesen a feszültségforrásban tárolt töltés mennyisége. Hiába van ott több tízezer volt, hiába lehet akár kicsi is a belső ellenállás, ha a töltésmennyiség olyan csekély, hogy nincs idő a veszélyes áramerősség kialakulására, mert még azelőtt elfogy a töltés. El lehet képzelni egy pár tucat pF kapacitású kondenzátort: feltöltheted akár millió voltra is, nem fog veszélyes áramerősség kialakulni. Már csak azért sem, mert az emberi testnek is van kapacitása - sőt az egész áramkörnek induktivitása is -, és ilyenkor nem tisztán ohmos, hanem komplex terhelésként fog működni, igen kis időállandóval.

ansha 2016.12.05. 13:58:37

@Márk_Márk: Mondja ezt az, aki egy felszólító mondat végére nem rak felkiáltó jelet.
Égesd még magad szorgalmasan, nyomi gyerek! :-D
süti beállítások módosítása